به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه پس از یک ساعت قطعی سرویس پشتیبانیاش که برنامه چت دهها هزار کاربر را در سراسر جهان مختل کرده بود اعلام کرد که «تیمز اماس مایکروسافت»، برای اکثر کاربران احیا شد. این شرکت به یک اختلال در بهروزرسانی نرمافزار اخیری اشاره داشته که ظاهرا شامل یک اتصال خراب به یک سرویس حافظه داخلی بوده است.
مایکروسافت در وبسایت خود اعلام کرد: «ما در حال رسیدگی به هرگونه تأثیر باقیمانده از این اختلال هستیم. علاوه بر این، ما در حال بررسی هرگونه نشانهای از خرابی هستیم تا زمانی که مطمئن شویم تمام عملکردهای سرویس به طور کامل بازیابی شده باشند.»
تیمز ام اس که بیش از ۲۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان کاربر دارد، بخشی بسیار مهم و پیوسته فعالیت روزانه مشاغل مختلف و حتی در جایی مثل مدارس است که از این سرویس برای برقراری تماس، برنامهریزی جلسات و سازماندهی گردش کار خود استفاده میکنند.
شرکت مایکروسافت تعداد کاربرانی که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتهاند را فاش نکرد، اما وبسایت «Downdetector»، بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مورد اختلال در آمریکا و بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ مورد را نیز در ژاپن گزارش کرده است. وبسایت Downdetector، یک پلتفرم آنلاین است که اطلاعات لحظهای در مورد وضعیت وب سایتها و خدمات مختلف را در اختیار کاربران قرار میدهد. روش این سایت جمعآوری گزارشهای وضعیت از منابع مختلف مانند خطاهای ارسال شده توسط کاربران در پلتفرم خود است و بدین ترتیب میزان قطعیها یا اختلالات را ردیابی میکند.
گفتنی است در طول قطعی این سرویس، اکثر کاربران که قادر به تبادل پیام یا استفاده از هیچ ویژگی برنامه را نداشتند، بهروزرسانیها و میمهای مربوط به اختلال سرویس را در توییتر به اشتراک میگذاشتند و هشتگ MicrosoftTeams در توییتر ترند شده بود.
مایکروسافت همچنین تاثیرات این اختلال را بر چندین سرویس دیگر مایکروسافت ۳۶۵ که با سرویس تیمز یکپارچگی دارند، چون مایکروسافت آفیس آنلاین (Office Online)، مایکروسافت ورد (Microsoft Word) و حتی شیرپوینت آنلاین (SharePoint Online) را تأیید کرده است.
نظر شما